Posts

Er worden posts getoond met het label München

6:29 wordt 9:28 wordt 9:47 wordt 10:16

Afbeelding
De NightJet haalt München niet op tijd voor ons om de aansluitende trein naar Duisburg te kunnen nemen. We hoopten om 9:28 uur verder te kunnen reizen, of anders toch wel om 9:47 uur, maar om 9:56 uur krijgt Mark een e-mail van de ÖBB met de mededeling dat we om 9:57 uur München zouden bereiken. Lekker op tijd. Dan maar weer in de flexstand. De aanbevolen adviezen van de diverse spoorapps leiden ons allemaal naar Leer, vanwaar we dan de bus naar Groningen zouden moeten pakken. Willen we niet, want de ijzeren missie is ‘per spoor’. Dus zelf wat gefröbeld en Arnhem als bestemming ingevoerd in de DB Navigator app. Nu razen we door Bayern met de trein naar Essen. Het verschil in comfort vergeleken met de HŽPP en de nachttrein is groot. Er is zowaar een restauratiewagon en lekkere koffie met appelkruimeltaart. Omdat het kan… Deutsche Gründlichkeit. (Nu nog op tijd rijden.)  Oh ja, vertrokken om 10:16 uur. Voorlopig een half uur verloren. Over hoe dat afwijkt van de oorspronkelijke plann...

What could possibly go wr…

Afbeelding
Perikelen op het Duitse spoor, lezen we op de NOS. Hopelijk gaan we daar overmorgen niet te veel last van krijgen wanneer we terugreizen van München naar Groningen.  Morgen eerst maar es zien dat we op tijd in Zagreb zijn om daar de nachttrein terug naar München te halen. We hebben niet veel speling: ca. een half uur. Dus mocht de trein van Zagreb meer dan een halfuur vertraging hebben, dan hopen we dat de nachttrein even op ons wacht…