Posts

Er worden posts getoond met het label Puzzelen

6:29 wordt 9:28 wordt 9:47 wordt 10:16

Afbeelding
De NightJet haalt München niet op tijd voor ons om de aansluitende trein naar Duisburg te kunnen nemen. We hoopten om 9:28 uur verder te kunnen reizen, of anders toch wel om 9:47 uur, maar om 9:56 uur krijgt Mark een e-mail van de ÖBB met de mededeling dat we om 9:57 uur München zouden bereiken. Lekker op tijd. Dan maar weer in de flexstand. De aanbevolen adviezen van de diverse spoorapps leiden ons allemaal naar Leer, vanwaar we dan de bus naar Groningen zouden moeten pakken. Willen we niet, want de ijzeren missie is ‘per spoor’. Dus zelf wat gefröbeld en Arnhem als bestemming ingevoerd in de DB Navigator app. Nu razen we door Bayern met de trein naar Essen. Het verschil in comfort vergeleken met de HŽPP en de nachttrein is groot. Er is zowaar een restauratiewagon en lekkere koffie met appelkruimeltaart. Omdat het kan… Deutsche Gründlichkeit. (Nu nog op tijd rijden.)  Oh ja, vertrokken om 10:16 uur. Voorlopig een half uur verloren. Over hoe dat afwijkt van de oorspronkelijke plann...