Posts

Er worden posts getoond met het label Karl Benz

Es geht wieder los

Afbeelding
  Wakker worden in een hotel dat direct aan de verkeersader van Mannheim ligt is eigenlijk een beetje doorsluimeren. Het mailtje van de Österreichische Bundesbahn maakt ons iets wakkerder: de trein vanuit München naar Zagreb vertrok gisteren 20 minuten later. Dus als we in die split seconds gisteravond de deuren wel hadden kunnen openen, zouden we nu zijn ontwaakt in Zagreb. (Zie onze vorige blogpost ‘Ontspoord’.) Na het ontbijt bellen we het informatienummer van de ÖBB. “Ihre Wartezeit beträgt Drei Minuten”. Ammehoela. Na 25 (!) minuten neemt een juffrouw op die ons hopelijk kan helpen. Wij proberen haar duidelijk te maken dat we de nachttrein hebben gemist en dat we onze reservering willen omzetten naar vanavond. Geht nicht. Opnieuw reserveren dan? Das geht. Maar een slaapcoupé zit er niet meer in. Nur Sitzplätze. Poeh… We overleggen even. Zonder slaap naar Zagreb… Nou ja, alles in dienst van ons duurzaamheidsproject. Kunnen we direct boeken? Nein, ich verbinde Sie durch. Weer da...